”ANTROPOMECANOMORF” vernisaj RĂZVAN DRAGOȘ
Miercuri, 19 octombrie 2022, ora 17,30 , vă invităm la Muzeul Național ”Constantin Brâncuși” unde va avea loc vernisajul expoziției: ”ANTROPOMECANOMORF”- lucrări de grafică și gravură semnate RĂZVAN DRAGOȘ.
Răzvan DRAGOȘ, (n.24.05.1992, Alexandria) este absolvent al Universității Naţionale de Arte din Bucureşti, Licență (2015), Disertație (2017), Doctorat (2020), student (programul Erasmus) la
Academia de Arte Frumoase din Praga/ Cehia (2016-2017), student (invitat) la Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău / Republica Moldova (2015), student invitat la Universitatea de Arte din Poznan / Polonia (2014). Răzvan Dragoș a semnat 7 expoziții personale și a participat cu lucrări în peste 200 de expoziții de grup pe plan național și internațional (Albania, Belgia, Bulgaria, Canada, Coreea de Sud, Franța, Italia, Peru, Polonia, Republica Moldova, Serbia, Spania, Statele Unite ale Americii și Turcia)
”Răzvan Dragoș folosește convenția bidimensională. Folosește iluzia spațiului, folosește geometria ca
formă de construcție și ca formă de demonstrație a felului în care se poate comunica prin sisteme de
codificare și nu prin obiecte propriu-zise. La Răzvan Dragoș este prezentă o migrație inversă. O migrație
spre originile graficii, spre originile gândirii în bidimensional, o asumare a unei responsabilități extrem de
riguroase și crispate în ceea ce privește natura de limbaj a desenului care trebuie să contureze, să
definească și să propună lumii, să propună viziuni. Dar ceea ce este o limitare din punct de vedere al
reperului exterior, ceea ce demonstrează un impas și de cunoaștere și de civilizație și de dinamică,
pornind de la iconografia lucrărilor se deschide ca o formă de performanță extraordinară în ceea ce
privește capacitatea de analiză, capacitatea de înțelegere și capacitatea de investigație a operei grafice.
Desenul nu a fost niciodată inocent. Acesta este cel mai inseparabil de reflexivitate și de gândire și de
inteligență. Dacă în pictură se mai poate păcăli cu o pată de culoare care creează un efect escamotând
un deficit de rigoare anatomic, în grafică nu există posibilitatea erorii. Dacă nu se cunosc principiile de
bază ale liniei, ale punctului care se mișcă, nu se pot instrumenta spațiile, lipsa de inteligență făcând
inutil orice efort și orice încercare de a-i păcăli pe ceilalți. Răzvan Dragoș și-a asumat responsabilitatea și
cumva misiunea, aproape sacerdoțiu de a intra în metabolismul, în anatomia, în complexitatea graficii, a
desenului din totdeauna, desenului major. Că printre anumite lucrări prezente în expoziție și
investigațiile lui Albrecht Dürer de pildă, sau investigațiile lui Leonardo da Vinci nu există nicio diferență
de atitudine, nicio diferență de principiu, există o diferență de timp și o diferență de obiectiv.” , Pavel Șușară.
Curatorul celor două expoziții este Ovidiu Ionescu, profesor la Universitatea de Arte București.